Roco Sergej T679.1 TT

Něco málo o mně Fóra Digitalizace dle modelů Roco Sergej T679.1 TT

  • Fórum je zatím prázdné.
    • Fórum
    • Témata
    • Příspěvky
    • Poslední příspěvek
    • Kompatibilita 2021
      Množící se dotazy mě přivedli k napsání tohoto příspěvku a nafocení pár detailů: 1) Výrobce upravil svoji původní desku, bohužel pro majitele jen kosmeticky. Zůstává dekodér NEM651. Upravil ovšem i přívod k motoru a to na kombinaci pružinky skrze plastový držák, která dosedá přímo na originální DPS ze spodní stranu, kde jsou plošky . Vše je vidět na následujícím obrázku.
      Sergej_2021_KrytMotoru_WEB.jpg
      2) Poměrně výraznější úpravou je zmenšení motoru i setrvačníku. Oproti originálnímu stavu je setrvačník odhadem cca třetinový. Motor je také menší. Uvidíme, jaká bude jeho životnost s ohledem na trvalejší zatížení. Přece jen je tohle lokomotiva pro ucelenky.
      Sergej_2021_DetailMotoru_WEB.jpg
      3) Na dalším obrázku je již osazená rekonstrukční deska. Desku jsem ještě nestihnul kompletně zabudovat (včetně stínítek), ale jedna drobná úprava je nutná.
      Sergej_2021_SDeskou_WEB.jpg
      4) Na plastovém krytu motoru je nutné uříznout dvojici výčnělků, které slouží jakou podpora originálnímu DPS. Pro rekonstrukční desku toto opatření s podporou není nutné a naopak tyto výstupky překáží součástkám. Detail úpravy je na následující fotce. Jiné další úpravy nejsou nutné.
      Sergej_2021_PlastKrytMotoru_WEB.jpg
    • 0
    • 0
    • Žádné téma

    • Nastavení CV pro postrk
      Padl telefonický dotaz, že v manuálu není detailněji popsané zmíněné nastavení pro variantu, kdy při postrku svítí jen koncové návěsti na lokomotivě (jen dvojice červených, bez čelních bílých). Proto vše přidávám sem, jelikož nový manuál na stránkách nebude dostupný ihned. Postačí naprogramovat do CV35 hodnotu "7" místo v manuálu zmíněné 4. (dekodér ZIMO, při CV61=97 a CV127=0) Tím dojde k aktivaci směrové závislosti a červených světel bez toho, aby aktivaci směru substituovalo zapnutí funkce F0 (dvocice čelních bílých světel), která má toto nastavené již z principu funkce v základu. Pro názornost přikládám fotografie přes zrcadlo.
      Sergej_postr_WEB.jpg
      Sergej_postr_WEB.jpg (117.67 KiB) Zobrazeno 35 x
      Sergej_postr__II_WEB.jpg
    • 0
    • 0
    • Žádné téma

    • Power-Pack
      Při několika posledních instalacích do modelů Roco T679.1 jsem upravil provedení power-packu. Původně jsem vše řešil paralelním spojením trojice kondenzátorů menšího průměru a menší kapacity, abych vyplnil prostor a současně získal potřebnou kapacitu. Nově jsem odstranil plastovou přepážku kryjící podvozek. Po jejím odstranění jsme kondenzátor umístil podél osy lokomotivy. Tímto způsobem je možné umísti výrazvně větší kapacitu (v mém případě 470uF/35V low-ESR). Provedení low-ESR není kriticky nutné. Důrazně ale doporučuji používat kondenzátory konstrukčně určené na minimálně 25-35V, protože například Roco z21 DCC centrála pracuje s výstupním amplitudou kolem 15-16V.
      Montáž kondenzátoru power-packu
      Montáž kondenzátoru power-packu
      Power-Pack_122020_2_WEB.jpg (195.44 KiB) Zobrazeno 30 x
      Jak je na fotce vidět, tak při digitalizaci striktně všechny vodiče vyvazují pomocí tepelně smrštitelných bužírek. Toto výrazně snižuje možnost poškození při zaklápění karosérie, současně se vodiče nikde nepletou a nejsou ohrožené prodřením od rotujících a pohybujících se součástí pohonu a podvozků. Tento postup doporučuji i všem ostatním velmi se mi osvědčil.
    • 0
    • 0
    • Žádné téma

    • Úprava stanoviště
      Už jsem elektronikou upravil asi osm až deset kusů Sergejů od Roca. Proto mám poznatek, který v manuálu nenajdete. Pro instalaci destiček čelního osvětlení je výrazně lepší udělat dvě drobné úpravu plastového výlisku kabinu strojvedoucího, který nese destičku reflektoru. 1) Zářezy do bočnic Čelní destičky mírně přesahují horní obrys odlitku pojezdu a tím znesnadňují dosednutí plastového výlisku na plochu odlitku. Toto je důležité a projeví se až při zaklápění karosérie modelu. Jako vhodné řešení je vybroušení zářezů po obou stranách. Pak výlisek zapadne pevně na své místo.
      Roco_T6791_Detail_UpravaStanoviste_1_WEB.jpg
      Roco_T6791_Detail_UpravaStanoviste_1_WEB.jpg (63.17 KiB) Zobrazeno 37 x
      2) Odbroušení spodní hrany stanoviště K destičkám čelního osvětlení vede celkem pět vodičů, které jsou rozdělené do dvou skupin. Jedna skupina o třech drátech vede k bílým ledkám a druhá dvojice vodičů vede ke koncovým. Jelikož je deska už staršího vývojového data, tak jsem při vývoji na toto tehdy nemyslel a neudělal jsme plošky hlavní desky asymetrické (aby vodiče vedly prostě rovně ve shodném pořadí plošek jak na základní, tak i na destičce osvětlení), ale symetrické. Na jednom čele (strana s delšími vodiči) je nutné skupiny překřížit tak, aby vedly jako skupina okolo reproduktoru již po správné straně. Vše je vidět na následujících obrázcích. Aby šel výlisek stanoviště strojvedoucího spolehlivě nasadit, tak je vhodné krajní spodní hranu nad vodiči zakulatit, například skalpelem.
      Roco_T6791_Detail_UpravaStanoviste_2_WEB.jpg
      Roco_T6791_Detail_UpravaStanoviste_2_WEB.jpg (158.29 KiB) Zobrazeno 37 x
      Roco_T6791_Detail_UpravaStanoviste_3_WEB.jpg
    • 0
    • 0
    • Žádné téma

  • Nebylo nalezeno žádné téma.
  • Pro vytváření nových témat se musíte přihlásit.